Travel: Tropea Italy

Travel info: Tropea – Południowe Włochy

Hej Kochani!

Pierwszy post z kategorii „Travels” będzie na temat ostatniego mojego pobytu w słonecznej Kalabrii, a konkretnie w miasteczku – Tropea.

Znalezienie tego miejsca nie było jednak takie proste. W proponowanych lotach Wizzair wyskoczył nam bilet lotniczy do Lamezia Terme, południowych Włoch.  Jednak można łatwo się nabrać, ponieważ zdjęcia tego miasta przedstawiały właśnie miasteczko Tropea, do którego trzeba było dostać się pociągiem (ok. 50 min drogi). Gdyby nie szczegółowe zapoznanie się z mapą to pewnie byśmy uwierzyli, że Lamezia Terme to dokładnie to miasto, które widzimy na zdjęciach Google. Całe szczęście lubimy się upewniać w takich kwestiach i trafiliśmy właśnie do wyżej wspomnianego miasteczka.

Jeżeli chcecie kupić bilety na pociąg z Lamezia Terme do Tropea internetowo polecam stronę rome2rio.com (2 bilety 8.40).

book girl dziewczyna pociąg blog podróż travel knaji

santa maria tropea italia travel photography blog

W jakim hotelu spaliśmy?

Na booking.com znaleźliśmy Tropea Boutique Hotel.  Nie spodziewaliśmy się, że będzie to tak urocze miejsce na wzgórzu z dużym pięknym tarasem. To tam robiliśmy zdjęcia projektu przy zachodzie słońca. Obsługa była bardzo uprzejma, pomocna i płynnie posługiwała się angielskim (co nas zaskoczyło, w całym miasteczku nie mieliśmy ani razu problemu z komunikacją). Hotel jest położony w samym centrum, do morza mieliśmy 2 minuty. Jest to dosyć małe miasteczko także wszędzie było blisko.

fashion girl blog taras tropea boutique hotel reebok paczepacze

Jakie atrakcje czekały na miejscu?

Pierwszego dnia udaliśmy się na spacer. Miasteczko spokojnie można obejść w dwa dni. Na każdym kroku czekają piękne widoki, niebieskie morze i budynki postawione na klifie. Robi to naprawdę wielkie wrażenie i żadne zdjęcie nie opisze tego jak piękne jest to miejsce. Tropea słynie głównie z charakterystycznie usadowionego na wzniesieniu przy plaży, kościółka Santa Maria. Jest malutki, lecz widok wynagradza wszystko. Kolejnego dnia wybraliśmy się w góry, z których podziwialiśmy piękną panoramę. Jeżeli jesteś wielbicielem górskich widoków to spokojnie można tam również znaleźć hotel, podczas wyprawy mijaliśmy ich wiele.

Wieczorem miasto żyje, ale niestety nie ma dużo rozrywkowych miejsc. Można wybrać się jedynie na winko i posłuchać ulicznych grajków. Wieczorami sklepy są otwarte więc można zrobić małe zakupy. My zaopatrzyliśmy się w pyszne przetwory z cebuli czerwonej, pepperocino (ich region słynie głównie z ich upraw) oraz pasty oliwkowe.

travel podróże italia tropea girl mountains

góry widoki mountains photography blog knaji

football child childhood tropea italy photography suchocki

jaszczurka lizard trip travel

Restauracje

Włochy rządzą się swoimi prawami, jeżeli chodzi o godziny posiłków. Nie zapominajcie, że w większości miejsc między 14:00 a 19:00 nic nie zjecie oprócz przekąsek. My zastosowaliśmy taktykę jedzenia lunchu o godzinie 13:00 a następnie o 19:00 obiadokolacji.

Lunch zwykle jadaliśmy w restauracji przy plaży. Na wieczór zostały nam polecone dwa miejsca. Jedno tradycyjne – Pinturicchio i drugie bardziej wykwintne – Tre Fontane. Obie miały pyszne jedzenie, ale wygrała ta tradycyjna. Obsługa bardzo miła, czuć było w powietrzu tę rodzinną, włoską atmosferę. Danie było tak duże, że musieliśmy dłuższą chwilę odczekać, aby skusić się na deser (jeden wspólny oczywiście). Polecam wziąć pół porcji i nie mieć takiego problemu jak my 🙂 Ta urocza restauracja mieściła się w małej uliczce, gdzie można było w ciszy delektować się smakiem. Naprawdę polecam!

Pinturicchio (tradycyjna)

food italy italian pasta

restaurante italia travel

Tre Fontane (wykwintna)

spagetthi seafood italia tropea kitchen

Morze Tyrreńskie

Morze Tyrreńskie to część Morza Śródziemnego co oznacza, że woda jest błękitna, przeźroczysta i bardzo słona 😉 Linia brzegowa jest pięknie urozmaicona, góry spotykają się z morzem tworząc magiczne zatoczki. Kiedy pakowałam kostium do walizki w głowie miałam myśl „a może uda się pójść na basen”. Nie spodziewałam się jednak, że morze będzie tak ciepłe (temperatura wody ok. 21 stopni)! Polecam wybrać się tam właśnie w październiku. Jest mało ludzi, nie ma hałasu, dzięki czemu można spokojnie się relaksować czytając ulubioną książkę i słuchając szumu fal. W tej części plaże są kamieniste więc polecam wypożyczyć leżak (2 za dzień).

morze tropea tyrreńskie śródziemne photography

morze tropea tyrreńskie śródziemne photography sunset

Temperatura:

W październiku od 22 do 26 stopni. Wieczory chłodniejsze.

Koszt lotu w obie strony/os:

ok. 300 zł Wizzair

Koszt hotelu na 4 noce dla pary:

ok. 700 zł  (razem ze śniadaniem)

Podsumowując bardzo polecam to miasteczko na odpoczynek i relaks. Byliśmy tam niecałe 5 dni i uważam, że jest to wystarczający czas pobytu. No chyba, że lubisz leżeć na plaży cały tydzień  🙂 My jesteśmy jednak tymi, którzy kochają zwiedzać i odkrywać nowe miejsca.

fotografia z podróży, włochy, kalabria, knaji, zamek Santuario Santa Maria

klif, morze, podróże, tropea, kalabria, włochy

port, żagle, morze, podróże

sea morze tyrreńskie blog podróż zachód słońca sunset łukasz suchocki knajiPhoto: @lukaszsuchocki

Dajcie znać czy taka forma wpisu na temat wyjazdów Wam odpowiada i czy zachęciłam do odwiedzenia tego pięknego miasteczka 🙂

Pozdrawiam,

Karolina

Share this post! Let them see it 😉Share on FacebookPin on PinterestShare on TumblrShare on Google+Tweet about this on Twitter

15 thoughts on “Travel: Tropea Italy

1. Szczegółowo, bardzo fajnie dla kogoś kto właśnie planuję wyjazd w tamte strony. Kilka niezłych fotek. Nieźle jak na pierwszy wpis w kategorii podróże.

2. Piękne miejsce. Cudowne widoki. Oglądam te zdjęcia i mam ochotę spakować się i pojechać. Jeszcze gdyby to wszystko było takie łatwe. Zachęciłaś mnie do odwiedzin. Teraz tylko żeby czas dopisał 🙂 Super wpis, mnóstwo informacji, więc pisz jak najwięcej.